מעצר עד תום ההליכים

לייעוץ טלפוני חינם

מלאו פרטים ונציג יצור עמכם קשר

פילילים

מעצר עד תום ההליכים

מהו מעצר עד תום ההליכים?

בניגוד למעצר ימים אשר הינו מעצר המתקיים לשם השלמת צרכי חקירה ראשוניים בשעה שהעצור עדיין מצוי בחזקת חשוד וניתן להארכה כפי שלמדנו בתנאים שונים ולמשך תקופות זמן קצרות וקצובות. מעצר עד תום ההליכים, לעומת זאת, הינו הליך הנפתח בתום סיום החקירה המשטרתית ולאחר הגשת כתב אישום כנגד החשוד, בשלב זה למעשה החשוד הופך לנאשם בעבירה פלילית.

במסגרת מעצר זה מבקשת המאשימה כי הנאשם יישאר במעצר עד לסיום ההליכים, בסופם יקבע בית משפט האם הוא יורשע או ישוחרר ללא הטלת עונש כלשהו.

 

סעיף 21 לחוק סדר הדין הפלילי, תשנ"ו, 1996, קובע כי בית המשפט רשאי להורות על מעצרו של נאשם עד לסיום ההליך הפלילי בנפתח נגדו במידה ומתקיימים התנאים הבאים:

ראיות – יש די ראיות אשר בכוחן להוכיח את אשמתו הפלילית של הנאשם במידה ויעברו את ההליך המשפטי.

עילת מעצר – אחת מעילות המעצר הבאות חייבת להתקיים:

חשש לשיבוש הליכי משפט ופגיעה בראיות מצד הנאשם.

חשש לפגיעה בביטחון הציבור במידה והנאשם ישוחרר.

קיומן של עבירות מסוימות כגון: רצח, סחר בסמים, אלימות.

הפרת תנאי שחרור בערבות.

חלופת מעצר – בחינה הנעשית על ידי בית המשפט ובה נבדקת האפשרות למעצר בית.

 

רק במידה והתקיימו כל התנאים ואין חלופה שתאפשר את הפחתת המסוכנות או ביטחון הציבור יורה בית המשפט על מעצרו של הנאשם. חשוב לציין כי לא מדובר בהליך קבוע המתבצע באופן אוטומטי אלא בהליך במסגרתו פונה המשטרה או הפרקליטות לבית המשפט ונדרשת להוכיח מדוע היא דורשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים.

חשיבות הליווי והייצוג של עורך דין פלילי היא מכרעת!

עו"ד יעד נוה, מבכירי עורכי הדין הפליליים עם ניסיון עשיר בייצוג של נאשמים בקיא בכל הסוגיות המשפטיות שיכולות להגביל את המעצר וכן לקדם שחרור של נאשמים לחלופות מעצר. הניסיון הרב שצבר במשך השנים מסייע לו בקריאת תיקי נאשמים בצורה המקצועית שמובילה להצלחות רבות בייצוג של נאשמים.